BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Cute Hello Kitty 9

Saturday, July 9, 2011

TAHAJJUD CINTA ;)

CERITA dari saya ;)
it's me okey;) HEHE

-sipnopsis-

Cerita bermula dengan kisah mengenai  sahabat iaitu Citra Maisarah (lakonan Fazura), Seri (Fauziah Ghous) tidak dapat lari dari cinta dan kasih sayang.  Citra telah jatuh cinta dengan Azihan (lakonan Shah Jazle) seorang lelaki yang sangat berpegang teguh kepada agama. Emelda (kakak  kpd Citra )ada masalah  dengan teman lelakinya dan dia sangat lemah untuk mengahadapi masalah dalam percintaan.
Citra dan Seri pulang ke Malaysia dan  Citra berjanji kepda dirinya  untuk membela hak hak kaum wanita dari ditindas kaum lelaki.
Lebih kurang gitu le sinopsis ni.HEHE!!
Citra nak membukti jugak kepada keluarganya yang dia akan berjuang demi hak kaum wanita yang tertindas  di zaman sekarang ni.  Citra jugak nak memperjuangkan hak kakaknya yang ditindas oleh abang iparnya.
Manakala Seri yang telah jatuh cinta buat pertama kali  tapi entah macam mana dan dia telah berkorban untuk berkahwin dan menjadi isteri keempat  kepada seorang ustaz ( kalau watak ustaz ni, Nuriz teka Ustaz Syauki yang alim tapi tewas dengan nafsu ni lakonan Eman Manan, ikut ulasan Erma di media )

Ustaz ni pulak bapa kepada Solahudin (Remy).  Fuh!! banyak konfilk betul cerita nih!
Dapatkah Citra dan Solahudin,  menyelamatkan Seri ( Fauziah Ghous) dari menjadi isteri keempat.  Solahudin  tidak mahu  menjadi anak derhaka ( mungkin dia anak kepda Ustaz Syauki). Sampai bila Solahudin sanggup melihat ayahnya hidup dlm kemungkaran, menggunakan agama untuk kepentingan nafsu.
Patutle tengok air mata Fauziah Ghous ni bergenang je ek.  Seri yang dilakonnya ialah wanita yang punya sejarah hitam dan telah didera secara seksual  semasa kecil.
Ulasan Nuriz
Erma kata dalam ni tak da hero atau heroin , tapi heroin sebenar ialah Fazura le sebab, Fazura  ni akan memperjuangkan hak wanita yang mengalami pelbagai masalah terutama dalam perkahwinan. Hero pulak Shah Jazle hehe!! apa kata anda?
Tengok watak watak ni ada isteri pertama, kedua ketiga dan keempat, nampaknya drama ni ada cerita pasal poligami jugak kan hehe!!


No comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget